Brev:
Total forvirring omkring madmœngde
18. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Total forvirring omkring madmœngde
Kære Helen.
Vores søn bliver 6 måneder i slutningen af januar og har efterhånden fået overgangskost i snart 2 måneder. Dog er vi meget i tvivl om, om han får nok eller for meget at spise og hvad nœste skridt er.
Han er meget madglad og på mange områder forud for sin tid. Således ville han ikke nøjes med smagsprøver, da vi startede med at give ham kartofler og grønsager til aftensmad; men spiste lige fra starten en hel portion på ca. 200 ml. Med 5 måneder startede vi med hirsegrød med frugt topping.
I dag spiser han følgende:
06:00 Bliver han ammet
07:30 Får han igen lidt brystmœlk og kommer ud og sove kl. 09:30
11:30 Hirsegrød med topping (230 ml) og vand dertil. Sover igen kl. 13:30
16:00 Bliver han ammet igen
18:00 Aftensmad kartoffel med grønsager og 3 gange om ugen også fisk dertil (230 ml). Vand dertil.
20:00 Flaske 90 ml
00:00 Flaske 180ml
Nogle gange ammer jeg ham igen en enkelt gang over natten.
Da han er begyndt at bide og han nœgter at bruge ammebrikker, er vi begyndt at give flaske i stedet for bryst, hvor han indtil 5 måneders alderen udelukkende fik brystmœlk. Synes også det er rart, at vide prœcist hvor meget han får og overvejer, om jeg snart skal gå helt over til flaske - evt. med en enkelt amning om dagen.
Får han med ovenstående nok eller for meget at spise og er mœlkemåltiderne for små? Han kigger stadig langt efter os når vi spiser noget og her kunne jeg bruge et forslag til en snack vi kan give ham, så han har lidt at gumle på.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Den forvirrede mor